Kursy fotograficzne

Doszkalanie się obowiązkiem fotografa

Dobrym sposobem na rozerwanie i oderwanie od codziennej rzeczywistości, ale także dla osób chcących się ciągle rozwijać są weekendowe warsztaty. Jest wiele propozycji na to jak można spędzić weekend. Do nich należą warsztaty fotograficzne, są różne kursy skierowane do kobiet, warsztaty prozdrowotne, kursy antystresowe. Pomysłów jest naprawdę dużo i każdy może znaleźć coś dla siebie. Jednymi z bardziej interesujących są kursy fotograficzne (oczywiście weekendowe). Ktoś może się spytać do czego to komuś potrzebne zwłaszcza, że w dwa dni niewiele można się nauczyć. Jest w tym rzeczywiście dużo prawdy, ale dzięki tego typom warsztatom fotograficznym coś co kiedyś było bardzo odległe w ciągu soboty i niedziele stanie się dużo bardziej zrozumiałe. Oczywiście na takim weekendowym spotkaniu niewiele się raczej nauczy, ale od czegoś trzeba zacząć. Prawda? W tak krótkim czasie na pewno uda się dowiedzieć czegoś o aparatach, pozna się zasady jego działania (dla osób niezorientowanych: w aparacie oprócz spustu migawki znajduje się całe mrowie innych pokręteł, przycisków i funkcji; zatem, aby dobrze i właściwie użytkować sprzęt fotograficzny dobrze najpierw wiedzieć co do czego służy), ale może także uda się zaznajomić z jakimiś szczególnymi „sztuczkami” fotograficznymi. I wszystko to za sprawą jednego kursu fotograficznego odbytego na koniec tygodnia. Osobom zainteresowanym tego typu nauką trzeba jedynie przypomnieć, że spotkania tego rodzaju często różnią się poziomem zaawansowania.

obiektywKoniecznie należy na to uważać, aby potem nie zdarzyło się tak, że osoba na poziomie zaawansowanym trafi do grupy podstawowej lub odwrotnie. Przy wyborze odpowiednich warsztatów trzeba mieć ten detal na uwadze. Podczas trwania weekendowych kursów uczestnicy mogą również nabyć wiedzy na temat tego, w jaki sposób odpowiednio wyposażyć swoje studio fotograficzne (jeśli takowe zechce się założyć), jakiego typu oświetlenie powinno się w nim znajdować i tym podobne rzeczy. Wiedza jaką się nabędzie tak naprawdę zależy od przewidzianej przez organizatorów tematyki. Dobrze także byłoby, aby osoby, które chętnie w ten sposób spędzą swój wolny czas wybierały warsztaty prowadzone przez profesjonalistów. Przed zapisaniem się po postu warto zebrać trochę informacji o trenerze. Obecnie na większość tego typu „imprez” zapisy odbywają się drogą internetową i tam również bardzo często umieszczane są informacje na temat specyfiki kursu fotograficznego oraz o prowadzącym bądź prowadzącej (nie można bowiem zaprzeczyć, że i panie potrafią zrobić rewelacyjne zdjęcia). Wracając jednak jeszcze raz do samej treści takich weekendowych spotkań, to również trzeba mieć świadomość, że wiedza przekazywana na nim będzie głównie teoretyczna (samej teorii jest niesamowicie dużo, a bez teorii nie ma co się brać za praktykę), a na ćwiczenia może być niewiele czasu. Jak jednak zostało wspomniane na samym początku: od czegoś trzeba zacząć i nie ma co kręcić nosem. Początki bardzo często są trudne, ale potem (jak już wszystko to się przejdzie) jest już prawie tylko z górki.

Więcej o warsztatach przeczytać można tutaj czyli na stronie szkoły fotograficznej.